Mitt sovrum. Som sedan denna bilden togs fått nya tapeter dock.... att bo i gammalt hus har sina fördelar men också sina nackdelar. Detta är ett gammalt torp, till viss del sönderrenoverat under tidens gång men man har väl kanske i första hand tänkt praktiskt och ekonomiskt...men vad det gäller utrymmen för förvaring, garderober etc så är det ett ständigt problem i såna här hus. Jag har inte en garderob i hela huset!  

Nu gillar jag inte såna vita stora klumpiga fula klossar, föredrar hellre inbyggda såna eller egna gamla skåp men här på övervåningen är det riktigt hopplöst! Det är dessutom lågt i tak! Två kalla takförråd finns, mörka och trånga, ja, det blir lätt rörigt där kan jag säga...

Just nu har vi löst det mest akuta problemet genom att sätta upp två pinnar med draperityg i mittenrummet och ha klädställningar där bakom men....  det är INTE snyggt! Så förutom sovrummet gillar jag inte övervåningen kan jag säga, jag går bet när det gäller denna förvaring...även om väskan på bilden sväljer några topar eller tidningar...

4 kommentarer:

Hajan sa...

Som nygift bodde vi i ett gammalt
hus. Vi hade inga utrymmen heller.
Men vi köpte garderober , gamla skåp och målade om. Detta var ju på 50 talet, ha,ha 100 år sen.
Sen flyttDE VI in i hyreslägenhet.
Där man nästan inte kunde möblera om. Var glad åt ditt gamla hus, det bliver aldtig lika mysigt i
hyreshus. Men man vänjer sig (nästan )

lisashus sa...

Ditt sovrum ser jättefint ut på bilden, men jag förstår precis vad du talar om. I huset jag hyrde var det likadant- inte en garderob i hela huset men en kall "kattvind" var allt.
Takhöjden ställer ju också till en del på övervåningen och kreativiteten ställs verkligen på prov. Jag hittade ändå en IKEA-garderob som var ganska fin och såg lite gammal ut och den gick in under taket med ett nödrop!
Den var räddningen för mej.
Lisa

Annas skattkammare sa...

Underbar bild! Visst är det svårt med förvaring i gamla hus, men det är något jag verkligen är nöjd med i vårt hus, klädkammare och kallvindar plus en stor källare. Nästan så man samlar på sig för mycket saker istället när man har plats. :) hoppas det löser sig med förvaringsproblemet, bygga om en kallvind till walk in closet?
Kram Anna

Rapport till Vänfors sa...

När man ser denna ljusa, vackra bilden har man svårt att tänkas sig stök och trängsel i trånga förvaringsutrymmen. Men vet hur det är...tyvärr ;)
Kram Annika