Baka är inte min starka sida, men häromdagen gjorde jag chokladmuffins med hallon och mitt bonusbarnbarn åt TRE stycken, det var betyg gott nog... 


100 gram rumsvarmt smör 
2 dl strösocker

1 dl ljus sirap
1 tsk vaniljsocker
3 ägg
1 dl creme fraiche


3 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver
1 dl kakao
1 gnutta salt

3-4 hallon i varje form

Vispa ihop smör, strösocker, sirap och vaniljsocker fluffigt med elvisp. Rör i äggen ett i taget och vispa ordentligt.Rör därefter i creme fraichen. 

Blanda ihop mjöl, bakpulver, kakao och salt och vänd i smeten. Tryck ned hallonen.
Klicka ut smeten i formar och grädda mitt i ugnen i 200 grader ca 17 min. (Pudra över lite florsocker)

Hur jag föredrar att arrangera en fest- i inlägget under!

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Åh vad smarrigt det låter .Förstår mycket väl hur ditt barnbarn åt och njöt.Ha en mysig fredag ,Kram Rita ♥

Anonym sa...

Mmmm...disse så kjempe gode ut:)
Ønsker deg en herlig helg
Klem Merete

Gabriella sa...

Så goda de ser ut! Tack för receptet:)

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mari
Olala....... nu blev jag superhungrig ju......
du e bra på mat du :)
å missa nu inte....

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan