Jag har köpt en urläcker kudde av Eija, tjejen med den vackra, genuina och lantliga bloggen Norrfrid. Nu har hon även öppnat en webbutik där hon säljer sina fina alster.  Denna kudde har äkta fårskinn och handtryckt mönster på gammalt mjölsäckstyg i lin. 

Min katt Eskil blev fundersam, luktade som en galning men sen la han sig tätt intill den nya kudden...



Hon gör också fina Vildhjärtan, de doftar landet och får, bara så ljuvligt!!
Butiken Norrfrid Design hittar du här.


Krukväxter kan vara ett dilemma denna tiden på året, mest blir det ngn murgröna men jag har köpt en vit ståtlig cyklamen också,( Eller Alpefiolen som den så vackert heter på Norska) som komplement till tall och enriskvistar..

37 kommentarer:

Maria sa...

Ja du hon har verkligen helt underbara ting. Och så fint du fixat till det. Så otroligt hemtrevligt och mysigt. Önskar dig också en skön start på nya veckan. Kram Maria

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Mari !!!

Så fint med kudden med måste säga det sama av hela härliga bilden som du visar.
Så charmigt och fint !

Tack rara du för ditt fina kommentar hos mig ;)
Visst är huset fint men det är mycket att göra.
Men alt synss inte på bloggen ... men en dag så kommer det bli så fint och just den grunden som vi kan utgå. jag älskar läget och omgivningen.
Men ni har också fint :)

Ha en jätte fin dag !

Ps... var kan jag hitta såna fina lampor som du har i köket? Jag måste börja jaga efer sånt nu ...

Villa Björkenäs Backen sa...

Aj just det....visst ska man skriva önskelistor ;)
Men tomten kan komma till nästa Jul med ;)
Eller hur ?
Kram igen

Vitt hus med svarta knutar sa...

Eija gör verkligen fina saker och jag gillar tänket bakom hennes alster. Kudden och hjärtat passade så fint hos dig!

Önskar dig en fin ny vecka!
Kram,
Regina

Hulda sa...

Så nydelig pute og hjerte! Har sett på den bloggen, flotte ting hun lager. Så vakker fornyelse på kjøkkenet hos deg. Falt for den fine alpefiolen i krukke og lysestakene også.

Mys och hemtrevnad sa...

ja verkligen skitsnygg...vill haaa...tack för tips. Kramis semlan

Villa Tallbacka´s Home sa...

Goder morgon!

Jätte fin, rolig och mysig ide med pälsen som bekläder kortsidorna!
Verkligen annorlunda, men så kanonnu till den här årstiden!

En fråga: Har letat så efter plåtlampor, en sån som du har i taket den vita, finns ju många olika modeller men din var såååå fin, får jag fråga var du har ev har köpt den?

Ha en helt underbar dag!

Kraaam Johanna på Tallbacka

Stina sa...

Vackra saker.:-) Kram Stina

Sallys hus sa...

Godmorgon!
ja hon gör verkligen underbara skapelser och den kudden passar ju som handen i handsken i ditt underbara kök som andas landet..;)
kram o ha en fin dag!
Katarina

gamla skolan sa...

Ja , dom kuddarna är så fina !! Jag har också spanat in dom :
Kramar // Susanne ♥

Vintage House sa...

Hej
Tack sör dina gulliga ord hos mig:)
Eija gör så vackra ting bara älskar dem:)
kudden och hjärtat passar perfekt hos dig.....
kram
sandra

Ljuva lantliv sa...

Underbart! Tack för tipset!
Kram Anna

Designe sa...

Superfint och lantligt! Gillar verkligen hennes skapelser! Så personliga och fina! Kudden passar ju kanonbra med övriga där i soffan och vildhjärtat är så fint! Snygg kruka till din cyklamen oxå!:)

lisashus sa...

Vilken underbar kudde och vilka vackra saker hon gör!
Måste genast dit och titta!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Vilken vacker kudde. Jag förstår att den luktar gott:-)

Kram

annashusidingtuna sa...

Hej!
Ja, hon gör jättefina saker! Kudden ligger fint i soffan hos er.
Kram Anna

CreandoPhoto sa...

Supersnygg kudde! Verkligen! Kram Kicki

Jennyshemochharmoni sa...

Grattis till det fina reportaget i Lantliv! Har tänkt skriva till dig men tiden har en förmåga att bara rinna iväg. Vad härligt med hyacinter, det börjar bli dags nu. Ljuvligt! :) Fina saker du köpt av Eija, hon är kreativ och superduktig. Det blir så personligt när det ligger lite skapande bakom. Kul att du gillade vårt julreportage :) Vi var verkligen lite i otid då med vårt reportage, allting var väldigt vitt just då men jag älskar klassiskt. Det försvinner aldrig. Jag hjälper till på nordljus just nu. Riktigt roligt och inspirerande :) Ha en fin vecka! Kul att du tittade in hos mig. Kram Jenny

Norrfrids Eija sa...

Mari! Jag är omåttligt stolt över att ha mina skapelser boendes på din vackra Nordingården! Och bilderna...är mållös!
Eija

Saras Qvintessentials sa...

Verkligen läcker kudde!
Det är så roligt att kika in här hos dig och se hur du med små medel ändrar om i din kökshörna. Riktigt snyggt den här gången med mycket naturmaterial!

Vitspets sa...

Kudden jätte snygg ...Kram Karina

Hem och Lycka sa...

Vad underbart reportaget i Lantliv var, såå fint! Mia

john sa...

Oh so lovely !
Gail x

G:a Affären sa...

Visst är vi lyckliga innehavare av dessa vackra skapelser!!!
Så passande tillsammans med gamla fotogenlyktan, ja allt passar.
Kramar och tack för varma kommentarer.
Cia

Sivs hus sa...

Hei, Helt enig med deg - det var utrolig herlige ting hun lager. Jeg fikk også lyst på både pute og hjerte. Klem Siv

Fröken Grön sa...

Du har verkligen ett kök man knappt kan se sig mätt på, så otroligt inbjudande och hemtrevligt!

Tyckte nog att jag kände igen den där kudden, - hon kan hon, Eija! Förstår att både du och katten känner er nöjda.

Må så gott i novembermörkret! (Fint att du har en vacker cyklamen som lyser upp på köksbordet, - det har jag också!)
/Anna-Karin

Linda sa...

MEEEEN vilka vackra kuddar! Mitt habegär väcktes direkt!! Jag som verkligen fastnat för "vildmarkskänslan" nu i höst, tyckte att dom där var super snygga!
Vilket härligt reportage om dig och gården i Lantliv, var så kul att läsa, när man följer din blogg också! :)

Ha en skön måndagkväll!

Kram Linda

Vita små hjärtan sa...

Ja hon har så mycket fint!!!
Har köpt tidningen idag, jättefint reportage från dig och ditt hem...
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

linnea-maria sa...

Vilken häftig kudde! He he ja katter kan vara lite skeptiska till päls först men sen så tycker de det är mysigt (tex att ligga på fårskinn). Tack för shoppingtipset!

Karin Krut sa...

Vilken underbar kudde, jag måste genast kolla hennes sida.. hehehe jag förstår att katten blev lite fundersam :) Det är alltid så fint här inne på din blogg.
Ha en skön måndagkväll
Kram Karin

Livet på Vestergård sa...

Den kudden kunde gärna få flytta hem till mig också :) Jättefin!
Kram Kicki

Hemmavid sa...

Vilken underbar kudde! Törs nog nästan inte besöka hennes butik.. misstänker att man vill ha ALLT??

Kramen jenny

Kamomilla sa...

Hon är duktig hon! Hennes produkter passar helt otroligt bra hemma hos dig! :9

Susanne sa...

Vilka underbara kuddar,,tycker så mycket om det där gråa lite ruffa...ditt bord skulle jag vilja ha i köket så fint...kram

liven sa...

Flotte bilder...er svak for disse tekstilene:o)
Takk for koselig kommentar....mitt lysblå servise er nytt. Det heter Burleigh og har vært produsert i England i 150 år!!

Jeg samler på dette og håper jeg er heldig å får noe til jul :o)

ha en fin kveld

MODERN COUNTRY sa...

Ja fy altså, jeg falt pladask for produktene til Eija, helt råe er dem !! Og de er så godt lagede, ikke bare sydd sammen i full fart. Et godt håndverk setter jeg virkelig pris på, det gir hjemmet sånn fin karakter også.

Aina

Everyday living etc. sa...

Hej! Ja hon gör verkligen underbara saker, med känsla och värme!

Ni har det så fint hemma hos er! Alltid lika roligt att se bilder från ert hem!

ha det gott! kram Linnéa