Stärtja-trasu...


Ljuvliga sommartid. Men inte bara slöa dagar, med sommaren kommer också en massa måsten, som att måla klart huset tex...falurött.


Något annat som gick i Falurött var denna ljuvliga bricka med mönster från en gammal huvudduk från Dalarna. Brickan från Design-Bi-In-Mora fick jag av min bloggvän Lisbeth.

Jag ser att många i bloggvärlden undrar just nu varför vi alla inte kan logga in och lämna kommentarer, ja, det är allt som oftast ngt fel med blogspot numera men har man blogg och vill man lämna kommentar  hos andra så klicka inte i rutan där det står:
 

12 kommentarer:

rosenälvorna sa...

Ja, nu finns måsten både inne och ute, men man får begränsa sig och se till att njuta av sommaren också. Lycka till med målandet!//Christina

Ardisia sa...

Åh vad roligt med nytt lager falurött! Detsamma måste vi göra här under sommaren ;)

Glöm inte att vila också & njuta av försommarens ljuvliga dagar!
Kram MIa

mammi sa...

Samma här. Köpte mer färg i veckan, den är ju inte precis gratis, men det blir ju kalasbra. Har mer eller mindre lagt av bloggandet. Hos vissa kommer man in, men inte hos andra, trots att jag gör lika dant. Hopplöst
Kram

Designe sa...

Haha...tyckte väl jag kände igen rubriken och tänkte, var har jag hört det..men det var ju på brickan ja. Den är verkligen faluröd-mönstrad! Min bricka ska få flytta in på glasverandan och piffa upp den vita väggen! Det stämde verkligen det där med att inte klicka i rutan på blogspot, då funkar det direkt! Ha en härlig helg! :)

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Flot rød farve - vi skal også snart have malet vores murstenshus - men det skal nok være Skagensgult ;o)
Håber du får en fantastisk weekend - klem Tina

Puumuli sa...

Att måla är urtrevligt på sommaren! Tyvärr har jag inget sådan projekt på gång, borde hitta på något!

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Livet på Vestergård sa...

Ja jag borde ta mig för och måla lillstugan i sommar. Den blir nog Falu-röd :)

Kamomilla sa...

Oj så fin bricka!
Jobbigt med alla dessa blogspotproblem :(

Ullis sa...

falurött är så vackert!
Ha en fin helg!
Ullis

Jenny sa...

Hej Mari!
Ja, en pion verkar det vara:)

Såna färgburkar står härhemma oxå, fasadmålning ska det bli här med!

Ha en skön långhelg!

Kraam Jenny

Anonym sa...

hallo! I staied in Sweden last summer and I've visited Falu-gruva. Was very beautiful and i have seen Falu-red colour. I love Sweden..is wonderful.Hugs,Kiki♥

Mia, New Room Interior sa...

Så fint det blir, landlig deilig farge!! :-) Ha en super helg! KLEM